Emmy Lea

Dagens planering och mat
Morgonlektionen blev inställd på grund av inställda tåg. Det var både bra och dålig för min del. Det var bra för då fick jag tid att göra ändringar i förra veckans moduluppgift. Det tog mig faktiskt hela förmiddagen, så jag är nöjd med att jag fick tid och ork till att ta mig igenom det. Men att lektionen ställdes in var dåligt för min planering försvann snabbt som attans. Hade tänkt ta mig till både vårdcentral och apotek efter dagens lektion men det har inte blivit av på grund av det. Får försöka ta det en annan dag. Ikväll ser det ut att bli en kvällspromenad med Sofia, hoppas min kropp orkar med det. Det är så skönt att få luft och komma ut en stund. Jag har i alla fall tagit fram lax som håller på och tinar till middagsdax. Det finns några standard maträtter som jag gör hela tiden har jag märkt.
  • Spagetti med köttfärssås
  • Stekt lax med ris
  • Stekt kyckling med ris och currysås
  • Råstekt potatis med korv
  • Pommes Frites med köttbullar
  • Pasta med köttbullar
  • Egna pommes frites med kyckling/köttfärsbiffar
  • Egna/frysta pommes frites med hemgjorda hamburgare
Där har vi de maträtter som jag brukar laga. Klart det har blivit pannkakor någon gång (två ggr), eller någonting med bacon. Det blir lite blandat ibland, men dessa maträtter är det jag främst tänker på och tillagar. Känns okomplicerat. Och gott, naturligtvis.
 
Jag är inge bra på att käka lunch, har jag märkt. Jag tar typ en macka, eller två frukter och en timma senare är jag hungrig igen. Men då orkar jag inte ta tag i det, så då får det vänta till middagen. Kanske inte jättebra, men det är så det går till här hos mig. 
#1 - Christina Ahl

Hej, blev inspirerad av att du ändrade din design, så sagt och gjort nu är min också ändrad :-)