Emmy Lea

Här har du din titel




Bilder från i tisdags när jag tog en utflykt till Överby. Inget stort äventyr precis, shoppade nödvändiga klädesplagg. Det var väldigt fint väder tycker jag. Har läst på GP nu att det ska komma någon storm eller något. Tyckte till och med jag läste på Twitter att det ligger snö utanför fönstret. Jag ligger sedan en timma vaken i min säng, och har inte rört mig ur fläcken så jag kan ju inte se igenom mina neddragna persienner. Men men. Vad är oddsen för att det är snö ute? Typ 0,000031% kanske? Mindre? 

Spelar ingen roll. Idag har jag noll koll på vad jag ska göra. Fastnade i ett träsk av fanfiction berättelser av varierande kvalitet de senaste dagarna men nu börjar utbudet ta slut. Så vad gör man på en ledig fredag? 

Hade slutinlämning igår på förmiddagen i min nu avslutade kurs om interaktionsdesign. Känner att bilderna jag skapade, d.v.s wireframes och Mockups var av bra kvalité så dem är jag nöjd med. Men detsamma kan jag verkligen inte säga om mina reflektionstexter. Tycker dem är ofantligt svåra att skriva, liksom hur vet jag vad som var viktigt att ta upp? Man skulle ju motivera sina designval, men många val som dyker upp när man sitter i Photoshop går på autopilot och är ju inte precis något som jag debatterar. Jag satsar på det som ser och känns rätt. Då är det svårt att skriva en Reflektionstext. Speciellt när man måste referera till kurslitteratur. Är besviken på mina texter i slutinlämningen, men det går inte att göra någonting åt det nu. På måndag blir det den nya kursen inom HTML och CSS. Är asrädd. Men det får bli som det blir, förhoppningsvis fattar jag någonting. Nä, nu ska jag gå upp och käka frukost.