Emmy Lea

Plugg!
Idag började den fjärde kursen på Digitala Medier för oss i DIG14. Den heter Webbutveckling med HTML och CSS. Jag har varit supernervös inför det här med att koda, då det alltid låter som världens mest omöjliga grej. Men det är det ju inte egentligen. Så nu efter kursintroduktionen på förmiddagen så har jag suttit med första modulens material online på skolans webbplats för eleverna som heter Disco. En av lärarna heter Patrik, och till modul ett har han gjort en mängd olika videos på youtube där vi får ta del av grunderna i html. Jag trodde att det skulle vara hur svårt som helst, men det visar sig att logik tar en stor plats här. Fantastiskt skönt. Taggar har en poäng och de används för att skapa struktur så det verkar som att jag kan grunderna, i alla fall de viktigaste grunderna. Det är ju många småtaggar som jag inte haft koll på, men det är lätt att lära sig dem, vilket är bra.
 
Det blir svårare och svårare att komma på någonting meningsfullt att skriva här på bloggen. Några dagar vaknar jag och har sinnessjukt mycket inspiration och idéer till inlägg medan jag andra dagar inte kan få ut ett enda ord. Det är en spännande balansgång. Sitter nu vid min PC och lyssnar/ser på en video som heter "Bilder inline" om kodning i XHTML. Jag har märkt snabbt att jag föredrar den nya modellen av kod, d.v.s HTML5. Känns som att det är mindre komplicerat. Men jag har inte koll på hur viktigt det är vilket av dessa man använder. Får väl se.
 
Klockan är bara 15:00 och jag är redan hungrig. Hoppsan. Inte jättesmart att göra middag så här tidigt. Får vänta tills klockan blir 16:00 för att börja med maten. Idag blir det blodpudding. Har aldrig förstått varför alla mina klasskompisar alltid varit antingen tveksamma till den här maträtten, eller rent utsagt har hatat den. Jag tycker det är helt okej, speciellt med stekt bacon och apelsinjuice till. Men idag får det bli utan bacon för det har jag inte hemma, men det blir gott ändå.
 
Aja, nu har jag tvingat ut detta inlägg under såpass lång tid så jag vet inte längre vad jag babblar om. Haha. Så nu får detta inlägg ta slut här.
#1 - Anonym

Låter kanon med koder o blodpudding :)
Mamsi :)