Emmy Lea

Tidiga mornar när man är ledig? Nej tack.

Jag har varit uppe med tuppen idag för att idiotiskt nog gå ner och tvätta. Såg ut som en zombie när klockan ringde kvart i sju. Sprang på en granne i trappuppgången på väg ner, tur nog hade jag luvan uppdragen så jag kunde dölja mig lite. Upptäckte att sköljmedlet tog slut precis i lagom tid för att det skulle räcka till mina tre maskiner idag. Se där ja. Får införskaffa nytt helt enkelt. 

Här är det sol, vilket är jättetrevligt. Min  vänstra fotled har gjort ont i några dagar, och efter den två timmar långa kvällspromenaden igår så är det lite värre och till på köpet fick jag ont i högra foten. Kalas. 

Idag blir det diskning. Tänkte skriva det här så att jag känner mig lite mer tvingad att faktiskt göra det någon gång. Det är ju så trist. Men diskhon är fullkomligt knökfull med disk och det ser rätt så åt helvete ut. Det måste tas itu med. 

Drömde under natten att jag åkte tillbaks i tiden till när jag var kanske fem år, men det var som att jag var i ett annat universum. Min familj hade bott i Stockholm, och vi var på väg via en helikopter till Göteborg och vi färdades över ett krigshärjat Sverige med brinnande skogar, sprängda hus och pansarvagnar på åkrarna och ja, Stockholm fanns det tydligen inte särskilt mycket kvar av. Panik? Jo tack.