Emmy Lea

Catching up
Jag har aldrig riktigt varit bra på att hålla igång en blogg. Nu är det så många saker som har hänt som jag hade kunnat blogga om, men som jag inte gjort. En kort sammanfattning: mina två första högskolekurser tog slut, jag åkte till London och det var nice. Har även umgåtts lite med en tjej i min klass som nyss flyttat till Trollhättan och det har varit trevligt.

Kommer knappt ihåg vad jag redan hunnit blogga om, men jag har numera en soffa, gardinstänger med gardiner, och det börjar se ut som att någon faktiskt bor här. Det ser lite ut som tredje världskriget här hemma, ett berg av disk, skräp vid ytterdörren som ska slängas, kläder hängandes över stolar och en resväska mitt på golvet. Har inte orkat med allt det där. Men imorgon ska det bli ändring! Jag ska tvätta, så då får jag passa på att diska, ta undan kläder, slänga skräp och dammsuga. Sedan måste jag plugga. Ugh. 

Men vi har börjat på den nya kursen. Känns meningslöst att försöka beskriva/förklara vad den går ut på, då jag själv inte riktigt fattat den till 100% ännu. Men den här veckan har vi tagit upp att skissa appar, brainstorma om hur en app ser ut, hur hemsidor ser ut och vilka visuella element som finns där. Känner än så länge lite spritt inför kursen, så typ, "sounds okay", "awesome" och "f-u".