Emmy Lea

Ja juste, ska kanske blogga lite...
Jo men tjenare här fanns det en blogg ja. Jag glömmer av och till bort dens existens och får därför en gnutta ångest över att faktiskt pressa ut ett inlägg. Det blir en ständig fråga om man ska sammanfatta allt som hänt sedan man senast skrev ett inlägg, eller om man bara ska ta det som är aktuellt i dagsläget. 

Jag har fått tillbaka betyget på mina två första högskolekurser. Man kunde få U, G eller VG. I den ena - som jag trodde jag skulle få U i, fick jag VG i. Så det var roligt. I den andra kursen som jag trodde hade gått bäst fick jag bara G i, men eftersom att jag från början inte ens visste att man kunde få VG så är jag nöjd. Typ. Är man en perfektionist så är ju näst bäst inte gott nog. Fast så är jag bara gentemot mig själv. Jag är absolut inte en sån person som tävlar mot andra. Det känns så meningslöst. Man har ju olika grundlägen och olika förutsättningar, så slutresultatet är inte jämnt mellan två olika personer. 

Och då sniglar vi oss in i ett väldigt aktuellt samtalsämne, nämligen att gymma. För jag står på gymmet just nu och är färdig med mitt pass. Jag har en tendens att stressa igenom mitt pass. Det gjorde jag idag med, men jag körde alla maskiner i typ fem set istället för två som jag brukar. Det var skönt, man känner i kroppen att man verkligen hat tränat. Det är en rätt så fantastisk känsla, trots att det stramar åt i musklerna. Det är skön slags smärta. Fel ordval egentligen, det gör ju inte ont liksom. Men jag kom inte på nåt annat ord. Men nu står jag i bakdelen av gymmet och väntar på att fitnessfreakarna och muskelbyggarna Sofia, Filip och Jesper ska bli färdiga. De bygger muskler. De tränar liksom på hög nivå, haha. Galet vad de är starka. Men jag hade varken pallat eller velat träna varje dag. Jag prioriterar så mycket annat, både måsten så som plugg och laga mat/städa/tvätta, men också allt som jag tycker är kul. Jaja, jag ska inte jämföra mina prestationer med någon annans. 

Annars så ligger det en spelning på schemat ikväll. Den här gången ska jag spela, så vi får se hur detta går. Ska köra lite akustiskt på kårens torsdagspub, så det ska bli kul. Ha det gött så länge!