Emmy Lea

Organiserat!
Det är helt sjukt vad fantastiskt det känns när man har tagit tag i alla de där sakerna som bara måste göras. Tvätta, diska, dammsuga, plocka undan kläder/skräp. Aa, idag har jag gjort allt. Skrev till och med hela min modulupgift för denna veckan. En webbanalys på ungefär 1200 ord. Trots att alla dessa saker är tråkiga som bara den, så finns det en nöjd liten känsla i mig när jag genomför allting på en gång. Duktighetskänsla, liksom. Jag mår ju så mycket bättre när jag är i en organiserad och ren miljö. Men det är så lätt att falla tillbaka i lathet och tänka att det inte spelar någon roll hur det ser ut. Men jag mår verkligen bättre psykiskt när allting är där det borde vara.
 
Jag har lovat mamma att fixa några bilder på hur lägenheten ser ut nu, och där kan man verkligen snacka om lathet. Men nu när det är nystädat så borde man kanske passa på? Japp. Men det får komma i ett annat inlägg, för det här sitter jag och skriver på datorn, och jag orkar inte tjafsa med att ladda in bilder från mobilen i datorn och sådär. Ännu jobbigare ifall jag skulle använda systemkameran. Så, det får komma strax.