Emmy Lea

Hemtenta och egna reflektioner
Har nu skrivit klart min första hemtenta. Det blev 2800 ord om Den Nätverkade Individen, som är en modul i kursen Lärande och Delaktighet i Digitala Medier, som jag läser just nu. Har pluggat konstant den här veckan för att skriva och förstå frågorna. Det var klurigt som fan - ursäkta min franska - att förstå betydelsen i de där fyra frågorna. Kändes lite som att läraren bett oss sammanfatta halva boken vi läst, och trycka in värdefull information på bara 800 ord. Men, men. Jag försöker att hålla mig positiv, jag har ju faktiskt lagt tid på det här, så jag borde få godkänt. Men högskolestudier är ju helt nytt för mig, så vi får se hur det går. 
 
Att inte ha rätt till egen reflektion tycker jag är lite svårhanterligt, då man gärna flikar in med egna tankar. Det är ju inte ett vetenskapligt, faktabaserat ämne, utan någonting så formligt och flytande som samhällets utveckling och beteende. Man får bara ha egen reflektion om man hittar andra källor som styrkar det man själv tycker och tänker. Där tycker jag att man förlorar lite med poängen i egen reflektion. Jag vill att mina tankar, idéer och åsikter är av värde, och att de uppfattas så. Annars känns det lite meningslöst att vara en egen, unik person.