Emmy Lea

Life goes on





Livet har börjat bli alldagligt och ointressant i bloggform. Har varit i skolan, pluggat pedagogiska teorier, gjort uppgifter i InDesign, gått kvällspromenaden och är för tillfället på helgbesök hos mamma i Göteborg. 

Sitter i en frisörsalong och väntar på att mammas hår ska bli färdigklippt. Får lite galna tankar om att klippa mitt hår kortare, typ över axlarna eller skaffa lugg och färga. Men jag vill ju ha lätthanterligt hår. Jag vill helst inte behöva göra något annat än att borsta det... Haha. Men det är kanske lite trist att ha det så. Jag hade säkert passat i lugg, men vad krävs egentligen för att det ska se fint ut? Vill inte att den ska spreta, och bli svängiga "fjongar" som mitt hår har en tendens att göra. Jag har liksom valt att låta mitt hår växa långt av en anledning - det blir tungt och tvingas därför hålla sig rakt. Asbra. Men det känns lite "safe". 

Aja, hursomhelst så är backup tanken att mamma ska klippa mig hemma och hjälpa mig tona håret för att dölja mitt gråa  hår - ja, jag började få grått hår för typ 5 år sen, jättekul. 

Är även förkyld, eller nåt. Det känns strävt i halsen och jag har påbörjat en irriterande host-period, men jag dricker te för att försöka avvärja en gigantisk sjukdomsperiod. Trist att inte må hundra, men vad kan man göra liksom. 

Träffade syrran igår, vilket var oerhört skönt då vi inte setts sen vi båda flyttade hemifrån. 

Påminns hela tiden om hur fantastiskt det är att jag trivs i min lägenhet, i Trollhättan och framförallt på skolan på mitt program. Digitala Medier känns så rätt. Jätteskönt.