Emmy Lea

Melodifestivalen 2015
När jag var liten så var min högsta dröm att bli popstjärna. Mitt hjärta slog extra slag när jag tänkte på en framtid som artist. Drömmen som just popstjärna dog väl ut några år senare, men ersattes av en mognare version; att bli en känd och betald musiker.
 
"Betald" delen går väl att diskutera om jag kan räknas som. Jag har haft några spelningar med en trevlig arrangör som var mån om att musikerna skulle få lön. Där hade jag tur. Men känd kan man ju definitivt inte säga att jag är eller varit. Dock så har jag gått i musikklass i 4 år i grundskolan och Musik och Musikproduktions-linje i 3 år på gymnasiet. Sånglektioner och lektioner i låtskriveri. Allt det här har utvecklat mina kunskaper om att vara musiker.
 
Och vad gör man när man har egenskrivna låtar som man känner är bra? Jo, man bestämmer sig för att skicka in dem till Melodifestivalen 2015. Och nej, jag har inte höga förhoppningar, jag är inte galen. Men det skadar inte att skicka in. Så därför har jag den här sommaren spelat in och mixat minst en låt som jag planerat att skicka in. I år försöker de ju också få 50% kvinnliga upphovsrättsmän, och 30% svenska texter. Jag har hållit inne med en svensk låt sedan 2 år tillbaka, så jag tänker, why not?
 
Händer det ett mirakel, så gör det det. Annars är jag bara nöjd med att för en gångs skull vara väldigt glad och nöjd med en mixad låt.
#1 - Josefine

Shit, vad grymt Linnea!! Jag håller tummarna för dig! :D