Emmy Lea

Tjohej
Kom precis hem från ett intensivt gympass med Carro! Gud va skönt det var att dra igång träningen igen efter några veckors brist på tid. Kroppen stretade ju naturligtvis emot lite i början av passet, men det gick asbra efter uppvärmningen. Känner fortfarande hur musklerna i benen är aktiva haha, typ på spänn. Galet härligt. Använde mina nya träningsbyxor som jag köpte på Ullared igår. De var helt okej. De var rätt långa i benen och satt galet tajt i midjan, annars var de bra. Alltid gött att ha ett extra par utöver mina vanliga. Har även haft på mig ett par bra sportstrumpor så det kändes superskönt nu. Tog i som bara den på gymmet idag så nu mår man bra! 

Vi fick alla sorters väder på väg till Ullared. Knäppt. Regn, solsken, snö, dimma... You name it. Men det gjorde inget för min del, vi var ju inne i bilen. Det är något speciellt med att bara åka och titta ut genom fönstret. Känns som att man passerar så många ställen med möjligheter eller berättelser. För mig är det en väldigt rogivande sysselsättning. Att bara se ut genom bilfönstret och drömma sig bort i den spännande värld vi lever i. 

Så här ser mina inköp från Ullared ut. Mest är det saker jag faktiskt behöver, som förbrukningsartiklar. Köpte även ett par mjukis-kortbyxor. De har jag på mig just nu, hemma alltså. Oerhört bekväma. Någonting so. Inte är med på bilden är de tolv energybars som jag köpte. De var så billiga! Borde ha köpt fler (7 kr styck), men det är lätt att vara efterklok. Jag har börjat käka sådana till lunch eftersom att jag inte tycker om att äta varm mat vid den tiden. Jag föredrar att bara ha ett varmt mål mat om dagen. Så då funkar energybars jättebra. 

Har ju börjat på min nya kurs i måndags. Integritet och Demokrati i Digitala Medier. Än så länge har vi diskuterat rätten om att vara privat versus publik på nätet. Det är en spännande diskussion med mycket åsikter. Hoppas på att den här kursen kommer kännas kul, men det är en hel del läsmoment och akademisk skrivning vilket inte alltid är extremt roligt. Vi får se hur det utvecklar sig helt enkelt. 

Har hunnit fylla 21. Kan väl inte påstå att det känns drastiskt annorlunda, men det finns ju flera faktorer som medverkat till att jag känner mig mer vuxen. Är ju inne på min 8e månad i att bo ensam. Sjukt. Är riktigt stolt över mig själv gör att jag inte gav upp i början där i höstas, och att jag istället var envis och valde att stanna kvar. Är rätt så nöjd med mitt liv just nu. Här kommer en bild från min födelsedag då jag och några vänner från klassen käkade middag på restaurang. 

Käkade oxfilé med sötpotatis/pommes och bearnaise. Gott kan man väl säga att det var. Det var ju första gången jag käkat oxfilé i mitt liv, och det var ju självklart mört och gott, men det var enligt mig ingenting överdrivet speciellt. Blir nog inte mer spenderingar på sånt kött här haha. 

Nu är jag både hungrig och sugen på middag och klockan är bara 15:00. Hmm. Brukar ju inte göra mat förrän vid 16:00, men det kanske får göras ett undantag idag. Min mage tycker det låter som en bra idé! Japp, nu ska jag dra mig upp från soffan och göra pommes med köttbullar. Komplicerat maträtt, i know. Men the heart wants what the heart wants - eller magen i det här fallet. 

Imorgon drar jag ner till Göteborg och firar lite påsk hos mamma och Joss. Ska bli trevligt. Mamma och jag ska förhoppningsvis ta en liten Fotopromenad i Botaniska, men vi får se hur vädret beter sig. Lite påskmat blir  det nog allt på fredag i form av lax och potatismos till mig, ett ägg eller två? Räcker gott och väl för min del.