Emmy Lea

Söndag, 2 Augusti

Är ju i Gbg hos mamma nu under helgen, och det har blivit lite promenerande på stan tillsammans med syrran och hennes kille. Det har varit mysigt, men även uttröttande. Efter en vecka av åttatimmarsdagar på jobbet så finns det inte mycket energi kvar i mig. Men det är ändå kul att umgås och vara lite aktiv. 

Vi har käkat lite ute å stan, både i fredags och lördags, vilket var gott. Sedan upptäckte jag och Joss "Naked Juice Bar" som har så sjukt goda smoothies. Galet. De är ju väldigt nyttiga också, ett stort plus. Lite segt i plånboken bara. Men ibland får man ju unna sig. Jag är ju förtjust i banan, så jag tog deras smoothie Bananarama! Gott som...ja, jag kanske inte ska svära. Men jag lovar, den var supergod. 

Såg detta MIDI-keyboard av en slump inne på Claes Ohlsson förra helgen. Jag har velat skaffa ett sånt ett tag nu eftersom det är lite krångligt att flytta datorn till mitt stora keyboard hela tiden när jag vill spela in. Och när jag inte är hemma och vill kunna spela in ändå så hade det ju varit riktigt gött att kunna ta med både laptop och keyboard. Så när jag såg det här för 499kr så bestämde jag mig för att jag ska köpa detta! Ännu har jag inte köpt det, för jag funderade på ifall jag skulle vänta tills första lönen från sommarjobbet kom in på kontot. Men det är ju inte särskilt mycket pengar egentligen. Och eftersom att jag kommer vara hos mamma i Gbg efter jobbet tar slut på fredag så hade det varit gött att ha möjlighet att spela in. Därför funderar jag även på att skaffa en USB mikrofon. En helt portabel studio hade ju varit fantastiskt... Hittade en mic hos Musikverkstan som såg helt okej ut, så detta ska bli kul. Men när jag var där igår så var båda dem grejerna slut i butik... Segt. Men jag tänker dra dit idag igen för att prata lite med dem och se om de instrumenten som jag kollat in verkligen är de bästa i den prisklassen. Vi får se. 

Detta är för övrigt en panoramabild på hur butiken jag jobbar i ser ut från kassan. I början tyckte jag att den var jättestor men nu när jag kan områdena så navigerar jag lätt runt där inne. Det ska bli både trist och skönt att sluta på fredag. Min kollega Kent är rätt go att jobba med, och det är ett helt okej jobb. Men jag längtar till då jag slipper gå upp fem på morgonen. Haha.