Emmy Lea

05538

Köpte det här hjärtat i en av heminredningsbutikerna på Överby. Jag tyckte texten passar mig så bra, kanske främst för att ordet "story" finns med, och det är en ganska bra beskrivning av allt jag älskar med livet. Berättelser. De finns överallt: i musik, filmer och tv-serier, böcker, fanfiction, poesi, i vardagen. I design finns det berättelser inbyggda, gömda i strukturen och i mönster. 

Jag drog till Göteborg över helgen och träffade familjen. Fick lite eftersläntrande julklappsutdelning avklarat, spelade en fantastiskt lärorik och rolig omgång av Geni:Junior med mamma och syrran, och allmänt slappade och hade det mysigt. Det var gött att få träffa katterna igen, jag märker inte förrän jag är där och ser dem hur mycket jag saknat dem. De är lika gulliga som alltid förutom att de fäller päls nåt så in i bomben. Det var lite jobbigt, kläderna ser ut lite som försök till pälsimitation. Nä men, det är sånt man får stå ut med när man älskar de små liven. Jag undvek melodifestivalen som pesten, jag vägrar tro att det finns något bra material kvar i den där utdragna och sönderslagna tävlingen. Pinsamt dåligt känner jag brukar passa in bra på de där fiaskona. Men men. Folk får se på't om de vill. 

Idag var jag ledig så då blev det att dra iväg till gymmet med Sofia, och efter det blev det en promenad på ungefär 3 km tror jag, vilket är vår vanliga runda. Efter det satsade vi på en biltur till Överby för att handla på Ica Maxi - vårt favorit ställe i hela Trollhättan. Haha, nä men vi är där tätt så ofta. Finns alltid nåt man kan köpa i matväg. Blev lite paff när jag kikade på termometern innan gymmet och såg att det var 10 plusgrader ute och sol. Vårväder så det smäller om det. Hoppas det håller i sig, det var underbart att gå ute och känna solen värma på riktigt. Nice.

Innan mataffären gick vi in på McDonalds för att Sofia var sugen på nuggets. Själv är jag inget fan av sådan snabbmat, tycker både McDonalds och Burger King smakar skit rent ut sagt. Bara friterat fett och kemikalier. Inget för mig det där. Solen var så fin när den strålade in genom fönstret sådär. En bild var ju garanterad. 

Lyckades sova förhållandevis bra i helgen, fick sova till fem i alla fall. Inatt gick det käpprätt åt... Somnade kanske vid halv elva igår och vaknade vid ett. Kunde inte somna om. Kul. Men jag låg i sängen och höll på med mobilen, läste lite och överlevde faktiskt ännu en praktiskt taget sömnlös natt i Trollhättan. Jag är egentligen inte hundra på ifall jag har slumrat till emellanåt men det tror jag inte att jag gjort. Klart jag inte legat helt sinnessjukt klarvaken varenda sekund men jag sov ingenting efter 1 någon gång. Får se om det här fortsätter, för då måste det nog bli ett besök på vårdcentralen. Vill undvika det så gott det går, men vi får se helt enkelt. 

Dammsög lägenheten förut! Shit va skönt att ha det gjort. Det negativa med att ha långt hår är att man fäller som en galning och hårstråna hamnar precis överallt. Ganska äckligt faktiskt. Mitt hallgolv hade annars tillräckligt med småsten för att göra en egen grusgång. Nu går det att gå omkring här utan att vilja dö av äckel. Jag är till och med barfota just nu, det är ovant för att vara mig. Jag tänkte vara duktig och läsa min kurslitteratur i kognitionskursen, men efter ett kapitel så gav jag upp. Ögonlocken bara stängdes och huvudet sjönk. Fick skaka på huvudet hela tiden för att hålla mig vaken. Nu funderar jag på ifall man ska ta och sätta igång en film och ta en snickersglass från frysen. Känns okej efter en sådan här produktiv dag av gym, promenader, städning, matlagning och byte av sängkläder.