Emmy Lea

Drömmar, sömnproblem och vinterpromenad
För all del kylskåpet, låt du som en motorsåg, det är inte alls störande.

Drömde att motorbåtar och stridsflygplan började flyga (jag vet att båtar inte kan flyga, tack för infon) sjukt nära en strand så vi fick kasta oss till marken och trycka oss undan. Sedan började skyltdockor komma till liv och rycka av varandras armar. Efter det tog två snubbar i vintage djur-masker oss gisslan i en gammal lägenhetsbyggnad. En toppen dröm alltså. Obehagligt värre. Nu börjar jag bli irriterad på mina sömnproblem faktiskt. Somnade efter 11, vaknade först vid 1, somnade om, vaknade vid 3 och låg vaken till 4, därefter somnade jag om till kl 6 och har nu legat vaken sen dess. Vad i helvete händer? Har aldrig haft sömnproblem på det här sättet förut. Har inte sovit en hel natt igenom på typ en vecka nu. Känns inte så jätte stabilt. Ska iväg på lektion som börjar kl 9:15, och jag känner mig som en nedtrampad zombie. Kul. 

Annars så tog jag och Sofia en kall men skön långpromenad på två timmar igår i snön. Vi gick mot stationen, över tågbron, över Spikön och sedan mot Fallen för att till sist traska runt vid och vända ungefär i linje med Innovatum, fast på andra sidan vattnet. Fantastiskt trevligt med vinterpromenad.