Emmy Lea

Måndag

Sitter på en föreläsning om perception och gestaltpsykologi för min kurs om Kognition. Har tråkigt och med projektorn på och klassrummet försänkt i mörker (läraren släckte efter bilden togs) så finns ordet pigg inte riktigt på kartan just nu. Hade en mardröm inatt och vaknade med en svullen käke på morgonen, så jag har uppenbarligen lyckats slå till mig själv under den jobbiga drömmen. Kul. Just nu bultar det och sticker lite obehagligt i kinden/käken men den är tur nog inte sjukt svullen. Blir det ett blåmärke tror jag att jag dör. Kommer skämmas ihjäl då, men det är ju fantastiskt roligt. Läraren har överanvända ordet "spännande" under föreläsningen än så länge när hon visat bilder där man ska kunna urskilja mönster och konturer eller former. Intressant värre. 

Åt den godaste middagen någonsin igår. Är stolt över mig själv haha. Det blev stekt fläskkarré med pommes och bearnaisesås. Galet gott. Köttet blev mört som fan och smakade ljuvligt. Tror det blir samma maträtt idag igen asså! Glömde ju foto maten igår, så får se om det blir någon middagsbord idag. 

Får försöka satsa på lite plugg idag. Tycker infon varit dålig om uppgiften som ska vara klar till seminariet imorgon men jag får göra mitt bästa helt enkelt. Mer än så går ju inte. Ska till vårdcentralen senare idag för att kolla upp min allergi och få lite svar på frågor om min puls. Har undrat ett tag om den är lite oregelbunden, men det är nog bara vanliga enkla saker som spökar. Typ att jag behöver tänka på att andas på ett bättre sätt. Kanske ska be om en remiss för en utredning för ADHD också. Har funderat ett tag på om det kanske är så att jag har det också, utöver Aspergers. Vill mest veta. Men jag vet inte riktigt om jag har tid att lägga på en sådan utredning nu när jag pluggar på högskolan. Men det skadar inte att ta upp det idag. 

När jag kommer hem sen ska jag ta en värktablett. Min käke gör ont haha. Fan vilken klant asså. Slår sig själv i sömnen. Det är riktigt duktigt gjort, fantastiskt.