Emmy Lea

Mat, träning och mat

Glömde fota min superfina frukost så det fick bli ett foto på fredagens middag. Min frukost idag bestod av en banan-och-hallon smoothie, apelsinjuice, surdegsmacka och ett kokat ägg. Innan jag gjorde frukosten var jag dock duktig nog att diska! Och tro det eller ej, efter frukosten drog jag iväg och gymmade! Det var så skönt att äntligen ta tag i det igen, herregud vad man känner sig levande efter ett gympass. Jag som nojat så mycket om att jag inte vet riktigt vad jag ska göra när jag väl kommer till gymmet för att jag har varit van vid att ha ett träningsschema på papper som en instruktör skrivit åt mig. Men det här gick ju bra! 

Satsade på lite konditionsträning för att komma igång, sen körde jag på alla maskiner jag kände igen. Jag började med maskiner som tränade muskelgrupperna högst på kroppen, och gick sedan längre och längre ner. Fungerade fint, så nu måste jag bara hålla igång detta. Ska försöka gymma på söndagar och torsdagar. Borde gå bra. 

Var inne en snabbis på Åhléns efter gymmet. Har varit sugen på att testa torrschampo ett tag nu, så jag köpte ett där. Testade det när jag kom hem, blev ju jättebra! Håret ser fräscht ut, asnice. 

Har funderat på att baka nåt litet, men det kanske är dumt med tanke på att det är söndag, d.v.s sista dagen att äta något extra gott på tills på fredag. 
Jag gjorde soppa igår till middag, tillsammans med vitlöksbröd. Det var inte 100% lyckat, men det var ätbart. Idag blir det potatismos och stekt lax.