Emmy Lea

Smoothie, fokus, kläder och berättelser

Gjorde precis en banan-smoothie med smak av kokos och kanel. Riktigt gott faktiskt. Jag är inget stort fan av att käka lunch, så då passar smoothie rätt så bra! Speciellt nu när jag inte tvingas stå och slava i flera minuter med min stavmixer och en djup skål så att det inte ska skvätta över. Jag köpte nämligen en smoothie-mixer på Ica för någon vecka sen som heter C3 Mix & GO. Den passar utmärkt för mellanmåls/lunch smoothies då själva behållaren/mixern är dricksmuggen. Det enda man behöver göra är att byta till locket och skruva på det istället för mixerns lock för mixer-bladen. Det får plats med en hel del dricka i den här, lite över 750 ml. Gött. Bra inköp, Linnea. 

Igår var en halvdan dag kände jag. Hade sovit rätt så kasst - surprised, anyone? - och var sjukt hungrig under hela eftermiddagslektionen. Så min koncentration gick att beskriva med hej kom och hjälp mig. Men det får vara så ibland. Man kan inte alltid prestera på topp. Jag ska försöka ta en sväng förbi Apoteket senare och köpa något sjals hälsokostpreparat mot sömnproblem som mamma föreslog. Någonting med valeriana. Får hoppas det underlättar sömnen för mig. Hade tänkt dra iväg till skolan och försöka ta igen det jag borde ha gjort på lektionen igår, men så kom jag på att vi har handledning på torsdag då jag kan sitta och arbeta och få hjälp. Så jag satsar på det istället. Annars är ju skolan faktiskt öppen och tillgänglig för studenter på helgerna... Får se hur det blir. 

På tal om något helt annat så har jag på tok för mycket kläder. Galet mycket tröjor i varierande tjocklekar, former, färger och grafiska uttryck. Shit asså. Får inte plats med allt i garderoben. Kan ju skylla på att min skåpsgarderob hemma hos mamma var bredare än den jag har nu, så det ser trängre ut. Därför ligger naturligtvis de kläder jag använder mest antingen vikt över en köksstol, på soffans divandel, eller på någon av de tusen krokarna som hänger på vardera sida om min garderobsdörr och badrumsdörr. Att säga att det ser lite stökigt ut räcker inte. Jag tycker mig minnas min pappas förfärade röst från när jag var yngre då han utbrast att kläderna låg som har-spår på golvet. Den enda skillnaden nu är att de inte ligger på golvet längre. Sedan har vi ju mitt jobbigt knökfulla kök, som liknar ett skrotupplag av disk vid det här laget. Orkar man diska? Nej, det gör man inte. Men det lär väl hända inom några dagar antar jag. Roligt värre. 

Annars har jag skrivit lite berättelser på morgonen/förmiddagen. Fick krut i fingrarna och fantasin bara sprang runt runt runt, och då blir det väldigt roligt att skriva. Finns en lite kul beskrivning online om just den där fantasin och inspirationen som gör att man kommer på en handling och kan skriva ner nåt. Det kallas för "plot bunnies". Gulligt haha. Aja. Nu ska jag se om jag ska fortsätta att skriva eller vad det nu blir. Ska i alla fall ta en promenad med Sofia senare. Tjohej.