Emmy Lea

ETT INLÄGG

Asså hej. Förlåt för att jag är kass på att blogga. På riktigt, sorry folks. Har varit helt uppslukad av att skriva/läsa fanfiction och min kurs som hade examinationsinlämning igår. Har inte vetat vad jag ska skriva om här, men nu får jag försöka ta tag i detta igen. På bilden ovan ser ni några klasskamrater från en handledning förra veckan då vi kämpade med att tämja våra hemsidors kod. Kul men livsfarligt knepigt - när man inte fattar i alla fall. Datorskärmen i bild visar min startsida, så ser den ut. Efter att ha arbetat med sidan så intensivt senaste tiden så vill jag spy på designen men sånt är livet. Kom på att jag glömde validera koden en sista gång innan jag lämnade in, men jag tror det är lugnt annars dör jag. Är i skolan nu för terminsstart och ska försöka lokalisera min klass. Det gick jättebra för när jag gick raka vägen in i kreativt centrum på skolan hörde jag Carro och då vet man att man är på rätt ställe. Berättade för de tappra själarna från klassen som faktiskt dykt upp idag att jag försöker börja blogga igen. Det uppskattas tydligen. Så here goes nothing. 

Skriver berättelser - eller ja outlines i alla fall - så det ryker och det är faktiskt inte enbart fanfiction så det är lite gött. Känner mig så peppad och kreativ när tankarna exploderar i regnbågens alla färger av inspiration och jag faktiskt lyckas få ner det i ord. Helt sinnessjukt gött. Men det blir kanske lite stopp med det racet nu när jag har två kurser parallellt igen, mycket plugg och lite fritid? Får se hur detta blir. Kurserna heter "Kognition och Interaktion i Digitala Medier" och "Ljud och Rörlig Bildproduktion" och är förhoppningsvis roliga eller i alla fall måttligt intressanta. Webbdesign och att koda sidor är än så länge på toppen av vad jag tycker bäst om på Digitala Medier. Men jag lämnar det gärna öppet för att andra ämnen ska fånga mitt intresse. Är supernöjd med min klass. Fan det ska sägas, det borde egentligen skrikas högt. Vilken tur jag haft som hamnat i en klass där människorna inte bara går att prata med, utan går att skämta och skratta med. Fantastiskt. På tal om ingenting så fick jag höra att en klasskompis inte bara dammsuger men också våttorkar sitt golv i sin lägenhet. Är smått avundsjuk, men tycker nästan det är överkurs att ta fram dammsugaren. Där har jag nåt att ta efter. Kanske. Nä på riktigt, städning är inte min grej. Saknar när jag bodde hemma och mamma fick spader och städade mitt rum åt mig när det blev för hemskt för henne att titta på. Nu får det här inlägget ta slut för jag börjar om en minut. Vi hörs.