Emmy Lea

👍


Tog en riktig vĂ„rpromenad med Sofia hĂ€romdagen i solen. Det blĂ„ste ju sĂ„klart, men solen vĂ€rmde och jag har sedan ett bra tag tillbaka övergivit vinterjackan. NĂ€r vi kom till tĂ„gbron sĂ„ fick vi stanna för att bron skulle höjas upp för att göra plats för en bĂ„t. Det fick oss att bestĂ€mma oss för att gĂ„ en annan vĂ€g pĂ„ promenad istĂ€llet för vĂ„r vanliga över Spikön. SĂ„ vi gick lĂ€ngs kanalen Ă„t motsatta hĂ„ll, mot industriomrĂ„det. Det var vĂ€ldigt nice att gĂ„ nĂ„gon annanstans Ă€n dĂ€r vi brukar och fĂ„ se nĂ„got annat. LĂ€ngtar till sommaren dĂ„ jag tĂ€nker utforska TrollhĂ€ttan lite mer med till exempel min cykel. VĂ€rme och sol Ă€r ett aningen roligare vĂ€der att hitta pĂ„ saker i. Men Ă€n sĂ„ lĂ€nge blir det inga fantastiska utflykter, men det kommer. 


PĂ„ torsdagens workshop spelade vi in ljud till en skoluppgift. Det blev sinnessjukt roliga grejer att lyssna pĂ„, sĂ„ som förvĂ„nade ljud, vissel, mummel och penseldragsljud. Galet. Men det var nice. 



Var hemma hos Sofia igĂ„r efter lektionen för att spĂ„na idĂ©er till en gruppuppgift vi har i Kognitionskursen. Det gick vĂ€l inte sĂ„ vĂ€rst bra haha. Vi Ă„kte och handlade efter nĂ„n timma och senare efter Sofias lektion sĂ„ kom jag tillbaka dit för en hamburgare-middag. Gott var det. Jag hade med mig min MacBook och dĂ„ snöade vi in rejĂ€lt pĂ„ skumma slumpmĂ€ssiga interaktiva sidor. DĂ€r fick vi till en himla massa skratt medan vi tittade pĂ„ - slötittade pĂ„ - tv. Det blev Djurakuten och LyxfĂ€llan och lite sĂ„dĂ€r, spĂ€nnande vĂ€rre. Jag brukar sjĂ€lv aldrig titta pĂ„ de dĂ€r programmen, typ Svenska program, men hos Sofia sĂ„ Ă€r ju tv:n nĂ€stan alltid pĂ„ i bakgrunden. Men det var en kul eftermiddag/kvĂ€ll. 


Sitter just nu pĂ„ en gĂ€stförelĂ€sning om ljudlĂ€ggning. Projektet i Protools som förelĂ€saren Lukas frĂ„n Chimney Pot visar exempel frĂ„n Ă€r en Irene Huss film han jobbat med. Lite intressant, men jag Ă€r sĂ„ trött och lite ofokuserad idag sĂ„ jag vill helst bara hem. Men jag har varit i skolan sedan kl 9, och kommer vara hĂ€r till kl 18. Hemskt. Och jag kommer avlida av hunger för jag har inte tillrĂ€ckligt med mat med mig. Kanske fĂ„r bli en pizza till middag idag eller nĂ„t för att det Ă€r snabbt. FĂ„r se. 

Lukas förklarar rĂ€tt sĂ„ himla rörigt. Förvirrande sĂ€tt att visa saker pĂ„. Men men, det fĂ„r vĂ€l fungera. 

Det Àr lite svÄrt att fÄ till ett sammanhÀngande blogginlÀgg nÀr man först lÀgger in bilder och sedan försöker skriva nÄt relaterat till vad som Àr pÄ bilden och vad som hÀnde dÄ. Nu sitter jag dessutom pÄ en förelÀsning, sÄ dÄ blir det ocksÄ lite rörigt haha. Men jag ville skriva nÄt och lÀgga upp pÄ bloggen. SÄ whatever.