Emmy Lea

Roligaste och mest spännande kvällen på länge

Tänkte slänga ihop en sammanfattning av min söndagskväll såhär under första advent. Jag och Sofia drog ut på kvällspromenad. För hennes del handlade det om en sjuk tristess, för min del behövde jag få igång inspiration till min berättelse som jag håller på och skriver. Men detta får bli någon slags punktlista, fast utan punkterna. Så siffror kanske? Hmm, aa, vi kör på det. Förbered dig på randomness. 

1. Man ska säga Korv Stroganoff med ilska. 
2. "Asså kan nån operera bort orden 'holy shit' från min hjärna, tack?"
3. Klurig gåta som handlar om fem duktiga tjejer som brer fem stora smörgåsar på fem minuter. 
4. "Känns inte som det smartaste att gå bredvid vattnet i mörkret när man har ont i fotleden."
"Plopp."
5. Går förbi fallen, det är kolsvart. Går upp till kyrkan, tittar upp. Det är en massiv cirkel runt månen. Skumt och magiskt. Och läskigt. 
6. Ser ut som idioter som går omkring med mobilernas ficklampor på i mörkret. 
7. Får en explosion av idéer till berättelser som troligtvis aldrig kommer ta sig ut ur mitt huvud. 
8. Köper pommes och en jordgubbsmilkshake på vägen hemåt. 
9. Skratt gånger hundra. 
10. Kallt som satan. 
11. Bestämmer oss för att ta en till promenad sekunden vi gått in och varit på toa. 

Standard.