Emmy Lea

Terminsstart

Intressant terminsstart! Vi fick lyssna på elever i DIG12 som varit på praktik, och någon som pluggat utomlands en termin. Sedan följde gruppdiskussioner om utformandet av framtida versionen av Digitala Medier på Högskolan Väst. Det var lite kul att snacka med några treor som tagit sig igenom vårt program redan och har den sista terminen kvar. Precis när föreläsningen började efter att jag avslutat mitt förra blogginlägg så slog fanfiction-inspirationen till och fyllde min hjärna med en ny berättelseidé. Både fantastiskt spännande och sinnessjukt irriterande. Var tvungen att dra fram mobilen och skriva ner de scenerna jag kom på för att kunna få ut det ur tankarna och kunna fokusera på läraren som pratade. Se där ja. Men "lektionen" var slut strax efter 12, och då begav sig jag, Andreas, Sara och Josefine till Tre Kronor på drottningtorget där vi köpte kycklingrulle med dricka för 30kr. Lite lunch, första gången jag käkar det, helt okej. Till och med gott. Vi tog med det in i skolan i Kreativt Centrum och satte oss här för att käka. Vi kom på coola idéer för reklamfilmer och annat smått och gott som t.ex ett system med kundvagnar som funkar som dörrarna i Monsters Inc, tack för den förvirrande synen, Sara. Annars berättade jag om Instagram-upploppet och hur det var från insider perspektiv. För en stund sen kom Carro och Sara (nr2) och joinade konversationen. Har tappat kollen på vad vi pratar om nu, svårt att behålla fokus när jag bloggar samtidigt. Frågan är ju när man ska dra hem till lägenheten. Bilden föreställer förresten Carro och Sara (nr1, ingen speciell numrering, ingen är bättre än den andra i mina ögon, men någon koll måste man ju ha). Vi hörs.