Emmy Lea

Lugn

Vaknade för en halvtimme sen och jag har inte gått upp än. Har inte tänt lampan, och har inte tagit ut öronpropparna. Än så länge är det lugnt och skönt. Men jag måste egentligen upp och plugga. Idag blir det Mockups och Wireframes för hela slanten. Och så måste jag göra User stories. Det här kanske inte säger er någonting, men det gör inget. Jag har själv inte förstått User Stories, men de andra två begreppen syftar på att arbeta i Photoshop (eller liknande) och skapa bilder av en webbsidas struktur eller grafisk design. Det är faktiskt kul. Det tar bara lite längre tid än vad jag hade velat. Men förhoppningsvis blir jag färdig idag. På onsdag är det nämligen feedback seminarie och då ska allt vara klart för slutinlämningen på torsdag förmiddag. Japp. No pressure. Nä men det kommer nog gå bra. 
#1 - Maria

Vad skönt att se att man inte är ensam som sover med öronproppar. Det är så skönt att plugga in öronpropparna djupt i öronen när man gå och lägger sig och verkligen höra hur omvärlden stängs ute. Sover själv jämt med öronproppar då jag har svårt att somna med störande ljud om kring mig och sover väldigt lätt. Vaknar av minsta lilla ljud om jag inte har propparna på mig. Har du något bra tips på öronproppar att sova med?

Svar: Hej! Ja, det är verkligen fantastiskt att sova med öronproppar, utan dem tror jag att jag hade blivit galen för länge sedan. Jag har använt samma sort i över ett år nu och de fungerar perfekt! Här har jag köpt dem:http://www.conrad.se/%d6ronproppar-3M-1100SP-%28XA007703706%29-5-par.htm?websale8=conrad-swe&pi=893271&ci=SHOP_AREA_17581_2201111
Linnea Ahl Olsson

#2 - Maria

Tack för tipset om öronproppar. Ska ta och beställa propparna. Ser med spänning fram emot att få testa dem. Hoppas att de fungerar lika bra för mig som för dig.

Öronproppar måste vara världens bästa uppfinning. Hur skönt som helt att plugga in dem djupt i öronen och verkligen stänga ute alla ljud oavsett om man ska sova eller bara vill stänga ute störande ljud när man pluggar. Själv använder jag också öronproppar när jag pluggar. Koncentrerar mig så mycket bättre när det är helt tyst.
Har du bara öronproppar när du sover?

Svar: Varsågod! Jag använder de bara på natten ja, annars använder jag mina studiohörlurar. De stänger ute ljud bra så dem duger för mig under dagtid.
Linnea Ahl Olsson

#3 - Maria

Tack än en gång för tipset om öronproppar. Nu har jag hunnit få tag på öronpropparna du rekommenderade. Helt klart de skönaste öronproppar jag har testat. De sitter skönt i öronen och stänger verkligen ute allt. Inte det minsta lilla störande ljud hörs genom. Propparna gör inte ont och sitter var i öronen. Testade även att plugga med inför tentorna innan jul. Fungerade klockrent i biblioteket.

Svar: Va kul att höra! Måste själv skaffa nya nu och det blir ju självklart samma sort. Har använt dem de senaste veckorna när jag har skrivit berättelser, det blir verkligen 100% fokus, inga störande ljud :)
Linnea Ahl Olsson

#4 - Maria

Skönt att höra att öronpropparna fungerar bra för dig med när du behöver koncentration. Så skönt att bara plugga in dem och verkligen stänga ute alla störande ljud. För mig så går hjärnan in i pluggmode när jag sätter in öronpropparn. Så skönt att kunna sitta i biblioteket och inte höra någon annan som pratar eller stör en. Har till och med öronpropparna på mig i tysta läsesalen och hemma.