Emmy Lea

Städ, glasögon, smink och väder.
Städade lägenheten nu på morgonen för  första gången på sjukt länge. Det är ju så tråkigt. Men nu ser det fint ut. Alla dammråttor och hårstrån är borta, så nu skulle man kunna tänka sig att gå barfota här inne. Inte för att jag har lust för det, men man kan. Ska strax dra ner till Odenhuset på Kungsgatan för att göra en synundersökning. Får se hur det går. Det är ju inte så kul att lägga tusenlappar på någonting, oavsett vad det är, men glasögon är ju nödvändigt. 

Har sminkat mig idag konstigt nog. Brukar ju aldrig göra det men igår kväll bestämde sig universum för att vara extra jobbigt så jag har fått massa fula finnar så jag har gömt dem under lite smink för tillfället. 

Det är lite underligt väder ute. Sol och fem plusgrader, jag har skinnjacka på mig och sneakers. Är det inte tänkt att vara vinter den 19/12?