Emmy Lea

Den här veckan
Tänkte slänga upp några bilder som jag tagit under de senaste dagarna. 

Den här är från en workshop vi hade på skolan i tisdags. Det var Simon och Michaela från Taletab som arbetade med oss för att ta fram "personas" till en webbtjänst de håller på att starta upp. Det var intressant, dock lite irrelevant för veckans moduluppgift vilket jag anser var lite halvt slöseri med tid. Men det var absolut inte värdelöst! Det var fascinerande att få se gruppernas olika personas, varav min grupps persona "Kerstin" visade sig vara helsåld på tjänsten, så det var lite kul. 
Åker lite då och då ut till Överby med Sofia i hennes bil, vilket försvårar mitt minne så jag har inte riktigt koll på när den här bilden togs under veckan. Den är i alla fall tagen på bron på väg från Överby. Troligtvis är den från igår när vi drog dit för att köpa externa hårddiskar. Det blev varsin hårddisk på 1 tb för 599 styck, helt okej pris. Har behövt säkerhetskopiera min macbooks innehåll ett bra tag nu så nu ska det här äntligen genomföras. Får se bara exakt hur jag ska göra, har inte så bra koll på vad som borde säkerhetskopieras. Det finns nämligen ett program i datorn kallat Time Machine som tydligen gör en komplett backup på alla filer. Men jag vet inte riktigt om det är det jag ska satsa på. Aja. 
Sitter och kikar på hur tjejerna kör genrep inför Herrmiddagen. Spännande värre. Jag skulle egentligen inte vara med, men mina musiker-skills landade mig en plats någonstans i damernas spex. Så nu är jag här. Bilden är från igår, tagen uppe scenen, ifall någon var nyfiken. Är lite förtjust i ljus, när det hanteras på ett snyggt sätt. Kanske inte så konstigt, haha. 

Nu har jag inte så mycket mer att dela med mig av. Får se när nästa inlägg dyker upp.