Emmy Lea

Fredagsmorgon


Börjar dagen med en hallon och banan smoothie, tillsammans med två mackor. Lite lyxigare på något vis, det är ju ändå fredag. Idag ligger en liten utflykt på agendan. Ska inviga mitt gratis tvåveckors åkkort från Västtrafik och åka till det stället där Willys och ÖB ligger här i Trollhättan. Utöver det har jag inga planer, förutom att ta det lugnt. Funderar egentligen på ifall jag ska testa att möblera om... Datorn och tvn blir ju lite knepigt med alla sladdar, så det är mest det som håller mig tillbaka. Men vi får se. Mamma är en hejare på ommöblering, så det hade egentligen varit fantastiskt om hon hade varit här för att hjälpa mig, men, men. Börjar iaf forma ihop en plan för vad som faktiskt ska köpas på Ikea nästa vecka, och jag har nästan helt bestämt mig för att skippa hyllorna. Men som sagt, vi får se. 

Det är så mycket saker man vill ha till lägenheten! Vägghyllor, gardinstänger, byråer, soffa, sängstomme, nytt skrivbord... Ja, listan kan bli hur lång som helst. Främst vill jag ju ha soffa och tavlor på väggarna, så det är prio nummer ett. Soffa verkar ju vara på gång nu, så det är bara att bestämma ramar och vad jag ska ha i dem.