Emmy Lea

Galet plugg och soffa
Nu är jag typ lycklig för jag är klar med veckans - och därmed mina kursers - sista uppgifter! Så himla skönt. Den här veckan har jag suttit och velat rycka loss allt mitt hår, jag har svurit åt datorn, åt kurserna, åt otydliga uppgifter och fan och hans moster. Herregud va mycket saker som kan krångla ibland. Denna veckan har det varit slutspurt i båda mina kurser. I Lärande och Delaktighet i Digitala Medier har det varit full rulle hela veckan. Vi har gjort en poster - en affisch - för att visualisera vår läromiljö och vårt läronätverk. Flummigt och komplicerat? Ja. Men det gick, och sedan blev det att skriva en reflektion om det. Skrev den, det tog en hel dag ungefär, den var svår och äckligt skum och helt plötsligt när jag var färdig, så kommer lärarna med ytterligare, och tydligare information. Så då visar det sig att hälften av min text är inte relevant, och då var det bara att börja strukturera om och skriva nytt. Kul. Sen hade vi ju förstås en reflektionstext att skriva om det sociokulturella perspektivet, som skulle baseras på tweets man gjort under modulens gång. Har jag nämnt att nästan allting du skriver måste finnas en referens på? Fantastiskt roligt att hålla på med - inte. Men även det gick, och jag stapplade mig därmed ut ur den kursens sista moment, och fram till Digital Grafiks sista moduluppgift.... Som visar sig vara helt annorlunda mot allt vi gjort i kursen, d.v.s det är inte en bild vi ska göra, och skriva en tillhörande reflektionstext, utan nu skulle vi skriva en debattartikel. Fan va kul. Orkar inte dra hela köret med den uppgiften här på bloggen, utan jag säger bara att svordomar var oundvikligt och förvirrningen var större än de sju haven. Men nu är jag färdig. Ingen aning om det är bra skrivet, och korrekt och sådär, men jag är klar just nu, fram tills jag får kritik under handledningen. Så nu är jag lycklig.
 
Fast jag måste laga mat. Haha. Hur man än gör så finns det alltid mer tråkiga saker att göra. Men, men, that's life. Och jag håller på att skaffa soffa. Har velat fram och tillbaka. Ska jag köpa ikea soffa, ska jag inte... Nu verkar det istället bli en begagnad soffa som är typ exakt det jag ville ha. Det är en grå 3sits bäddsoffa med divan. Fantastiskt. Hon som säljer den vill ha 2500 för den, och med tanke på att den bara är två år gammal och såg fin ut, så är det en bra deal! Måste ju naturligtvis dit och kika på den, så jag vet om den känns bra, och inte ser kass ut i verkligheten. Men jag tänkte käka mat först, och sen ska jag höra av mig och kolla om jag kan komma förbi och kolla idag. Har även hittat en behjälplig chaufför med bil, så om det blir köp så saknas bara släpet! Och det går att hyra hyfsat billigt precis utanför min lägenhet, så det löser sig.
 
Nä, nu kurrar magen, mat ska det bli.