Emmy Lea

Torsdag!
Idag känns som en seg men produktiv dag där jag till och med lyckats få med lite social aktivitet. Hade morgonlektion vid 8 där jag klippte färdigt och exporterade en kortfilm (48 sekunder^^) som ska lämnas in på måndag. Det var kallt som fan i den salen, Carro gav upp och tog på sig halsduk och vantar. Tror att jag borde hakat på den trenden asså. Datasalar där det känns som minusgrader inuti är inte riktigt okej i min värld, men ändå fortsatte jag sitta där, frusen, i protest. Läraren föreslog att man borde ha en kopp med varmt kaffe eller te, för att värma sig på. God tanke det där, men jag är inte särskilt förtjust i att dricka nåt av det. Efter skolan gick jag med Sofia till gymmet. Vi körde 20 min på crosstrainern, vilket är dubbelt så länge från det bag vanligtvis kör innan mina pass. Sedan delade vi på oss och jag körde mina vanliga maskiner. Gött pass, min mage var dock inte så taggad på magmaskinen, så där blir det nog en del träningsvärk imorgon. Jag var på vårdcentralen och försökte avboka min läkartid för allergitester imorgon eftersom att den kolliderar med min lektion. Jag fick inget riktigt svar på ifall jag får en ny tid, men det lät ungefär så, jag skulle få höra från läkaren i alla fall. 

Bestämde på gymmet att jag var tvungen att ta tag i det här med att söka somnarjobb. Nu när jag har en lägenhet att betala för och matinköp och diverse andra nödvändiga kostnader så är ett jobb otroligt viktigt denna sommaren. Så jag satte mig vid datorn när jag kom hem och gjorde om mitt CV, för att det skulle se lite mer professionellt och estetiskt ut. Gjorde det i Photoshop vilket visade sig vara en bra idé då det grafiska verkligen tillförde något unikt till dokumentet. Sedan var det bara att börja sätta igång med ansökningarna. Det jobbigaste är väl egentligen att skriva personliga brev. Det är svårt att framställa en själv i bra ljus, utan att låta egoistisk. Eller så inbillar jag mig bara. Hur som helst så har jag sökt två sommarjobb nu, får fortsätta med resten en annan dag. 

Över till en liten social aktivitet - jag och Sofia ska käka thaimat. Jag är lite smått nervös. Den enda gången jag ätit thaimat förut var när jag var hemma hos en gammal klasskompis till mig i lågstadiet för första gången. Hennes familj var från Thailand så de lagade sån mat och jag höll på att kvävas av de starka kryddorna och allt vad det var. Jag är lite mesig när det gäller stark mat haha. Men jag får helt enkelt lita på Sofia idag och satsa på något som smakar milt. Väntar på att hennes lektion ska ta slut så att vi kan dra. Tänkte precis skriva att jag inte vet vad jag ska göra nu, men jag måste ju boka tågbiljetter till Göteborg. Ska dit över helgen för att träffa familjen, lite skönt så där. Förhoppningsvis blir det ett besök på Erikshjälpen också, som jag tycker är Göteborgs bästa loppis. Får se vad helgen ger.