Emmy Lea

Snö och Lektion

Idag var världen vit när jag drog upp persiennerna. Spännande. Eller inte. Hela januari har bidragit med vinter i alla dess former, och mycket blandade versioner av snö har det blivit. Dock måste jag ju säga att detta ser vackrast ut. Lager av tjock snö som lägger sig i trädtopparna, och med en molnig hummel där den ljusblåa nyansen precis utmärker sig lite här och där. Fint är det. Idag blir det ett sent lektionspass precis som igår. Det är Ljud och Rörlig Bild som gäller. Vi fick testa på att filma med panasonic filmkameror igår, och att det var mycket att tänka på kan man väl lugnt påstå. Kul var det. Fast svårt. För att vara första gången tycker jag väl ändå att det gick förhållandevis bra? Jag pajade inget och det blev lite filmklipp. Aja, ska inte dra upp misstagen min grupp gjorde för vi hade nog ändå jäkligt kul där mitt i stressen. Höll förresten på att somna under lektionen när läraren gick igenom kameran. Jisses. Huvudet sjönk lite för varje sekund, och jag skakade lite diskret på det då och då, blinkade, och bet tillbaka gäspningarna så att ögonen tårades av trötthet och ansträngningen för att hålla mig vaken. Det är så jobbigt när det händer. Se där, nu började det snöa igen. Små flingor. Det känns lite udda att se en fiskmås flyga igenom snöflingorna, som om våren försöker inta positionen trots att vintern inte gett upp ännu. Ska ta mig iväg till min lektion om någon timma, har en underlig känsla av lugnet före stormen. Vet inte riktigt varför.