Emmy Lea

Ja asså jag vet inte

Måndag förmiddag och här sitter jag på en föreläsning om designprinciper med tusentals uråldriga exempel på problematiska designer som går emot det användarna förväntar sig. Designer för kylskåp, gamla bärbara CD-spelare och lite sådär. Uppfriskande och kul? Nja. Det tål att diskuteras. Men jag för hur som helst anteckningar ifall det skulle vara användbart i framtida uppgifter. Så... Har inte så mycket att blogga om idag men tänkte ändå försöka dra ihop någonting. Slutar 12 enligt schemat, men föreläsaren sa att vi kommer få gå tidigare. Jaha. Jag vill shoppa egentligen. Undra om det är någon man kan dra med till Överby för att kika på kläder? Annars får det vänta tills Sofia är tillbaka i Trollhättan med sin bil och är sugen på att haka på. Får se hur det blir med det. Sedan jag flyttade har jag börjat köpa en del såna här drickor, eller vanlig läsk. 

"Hissen som går ner till underjorden" säger läraren, och snackar om hissen i skolan. Jovars, gött.

Nä, nu spårar det här blogginlägget ur. Hejdå.